överlever du stockholm så överlever du allt.

visste ni att lasse lindh har gjort en låt om mig? han döpte den till "överlever du härnösand så överlever du allt", dock skall den egentligen heta "överlever du stockholm så överlever du allt". här är texten:

"Linda, 17, har hittat hatet och
nu så jävlar ska det hatas för
varför ska nån annan ha det bra
när inte hon har det

Hon har försökt att leva som alla andra och
plugga på veckor och supa på helger
och ligga med killar tills hon träffar den rätta
men ingenting känns på riktigt

Åh, jag måste bort från det här
Åh, jag måste bort från den här stan
innan den sväljer mig hel, uhuuu...

Hon ser så cool och söt ut
kan prata om allt med sitt gäng
men hon menar aldrig nåt
och i hemlighet har hon svurit
att bli den första av dom
att dra långt härifrån

Åh, jag måste bort från det här
Åh, jag måste bort från den här stan
innan den sväljer mig hel
innan den kräver mig på mer
mer än jag har att ge

Åh, jag måste bort från det här
Åh, jag måste bort från den här stan
innan den sväljer mig hel
innan den kräver mig på mer
mer än jag har att ge"

nåväl, jag ljög lite. texten är inte om mig och låttiteln har aldrig haft stockholm i sig.
men visst skulle man kunna tro det?

en hatisk sjuttonårig tjej vid namn linda som pluggar på veckor och super på helger som längtar tills hon kommer iväg från den här stan. stan som i mitt fall är stockholm. jo, jag ser likheter, det gör jag.

fågelkvitter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0